Ervaringsverhalen

Niemand kan beter verwoorden hoe het is om problemen met de alvleesklier te hebben dan de mensen die er zelf dagelijks mee te maken hebben. Lees hun verhaal.

Telefonisch hulp- en informatielijn

Wij bieden u de mogelijkheid om 24/7 contact op te nemen met de Telefonische Hulp- en Informatielijn. Vaak wordt u dezelfde dag nog teruggebeld door één van onze vrijwilligers, die veelal zelf ervaringsdeskundige zijn op het gebied van de alvleesklierproblematiek.

Documentatie

Zoekt u betrouwbare documentatie over de alvleesklierproblematiek, dan bent u bij ons aan het goede adres. We beschikken over :

  • beknopte informatie (flyers) over acute pancreatitis, chronische pancreatitis en alvleesklierkanker.
  • digitale documenten uit onze AVKV-bibliotheek met informatie over verschillende alvleesklieraandoeningen en bijbehorende behandelingen.

 

Pancreas Contactdag

Wij organiseren jaarlijks een Pancreas Contactdag voor onze leden, hun partners en andere belangstellenden. Zolang dat financieel haalbaar is, wordt de bijeenkomst op een bijzondere locatie gehouden. De Pancreas Contactdag is ook bij uitstek geschikt voor informeel lotgenotencontact.

Facebook

De AVKV is ook actief op Facebook. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden bij de besloten Facebookgroep van de AVKV en daar desgewenst deelnemen aan informeel lotgenotencontact.

Ledenmagazine Pancreatief

De Pancreatief is het ledenmagazine van de AVKV.
Het magazine verschijnt 1x per kwartaal in een oplage van 1.000 stuks.

Medische Raad van Advies

De AVKV beschikt over een Medische Raad van Advies, waarin medisch specialisten zitting hebben, die ruime ervaring hebben op het gebied van alvleesklieraandoeningen en de behandeling daarvan.

Promotieteam

De AVKV neemt jaarlijks deel aan een aantal (gezondheids-)beurzen en congressen.

Back To Top