Overweegt u om de Alvleeskliervereniging op te nemen in uw testament?
Daarmee steunt u ons enorm.

Nalatenschap

De Alvleeskliervereniging hoeft geen erfbelasting te betalen over uw nalatenschap.

Uw erfenis komt geheel ten goede aan onze organisatie.
Als ANBI is de Alvleeskliervereniging namelijk vrijgesteld van erfbelasting.
U kunt er dus zeker van zijn dat het volledige bedrag ten goede komt aan de Alvleeskliervereniging.

U kunt uw nalatenschap volledig afstemmen op uw persoonlijke wensen.
Op die manier kunt u ons ook in de toekomst financieel ondersteunen.
Met uw financiële bijdrage bevordert u de continuïteit van onze landelijke patiëntenvereniging en draagt u eraan bij dat wij onze taak als belangenbehartiger voor lotgenoten met een aandoening aan de Alvleesklier kunnen voortzetten.

Er zijn 2 manieren waarop u Alvleeskliervereniging Nederland of Stichting Pancreas kunt laten delen in uw nalatenschap:

Legaat

Een legaat is een bepaling in uw testament dat u een vastgesteld geldbedrag, nalaat aan een door u gekozen derde of organisatie.
Zo kunt u ook een legaat aan de Alvleesklierverenging Nederland Maag of Stichting Pancreas in uw testament laten opnemen.
Nadat de legaten die u in uw testament heeft opgenomen zijn uitgekeerd, komt de rest van de nalatenschap toe aan de erfgenamen.

Benoemen tot (mede-)erfgenaam

U kunt er ook voor kiezen om Alvleeskliervereniging Nederland of Stichting Pancreas te benoemen tot uw (mede-)erfgenaam.
Zo bepaalt u dat wij uw nalatenschap (of een deel daarvan) mogen erven. Nadat eventuele legaten en boedelschulden van de erfenis zijn afgetrokken,
worden de resterende bezittingen verdeeld onder de erfgenamen, waaronder in dat geval Alvleeskliervereniging Nederland of Stichting Pancreas.

Neem contact op

Overweegt u om Alvleeskliervereniging Nederland of Stichting Pancreas op te nemen in uw testament ?

Neem dan contact op via onderstaand formulier met Bert van Oostveen, voorzitter van Alvleeskliervereniging Nederland,
of bel onze Telefonische Hulp- en Informatielijn 0900 – 25 85 337.
Wij helpen u graag bij het maken van uw persoonlijke keuze.

Naam(Vereist)
Adres(Vereist)
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.