Afbeelding: 2019_10_08 LWH lotgenotendag poster

Lotgenotendag alvleesklierkanker: 23 november 2019

Geplaatst op: 8 oktober 2019

Op zaterdag 23 november is de eerste landelijke lotgenotendag alvleesklierkanker in Utrecht. Patiëntenorganisatie Living With Hope organiseert deze dag samen met de Dutch Pancreatic Cancer Group. Lotgenoten, naasten en nabestaanden zijn van harte uitgenodigd om deel te nemen aan deze lotgenotendag.

Het thema van deze interactieve bijeenkomst is: REGIE.

Tijdens deze dag ontmoet je lotgenoten en naasten. Je krijgt informatie vanuit verschillende invalshoeken: de laatste behandelingsontwikkelingen, diëtetiek, psychosociale zorg en palliatieve zorg.

Experts waaronder dr. Hanneke Wilmink, internist-oncoloog Amsterdam UMC (locatie AMC) en prof.dr. Casper van Eijck, pancreato-biliair chirurg en hoogleraar chirurgie Erasmus MC, geven informatie over de ontwikkelingen bij de behandeling van alvleesklierkanker. Prof.dr. Marc Besselink, HPB-chirurg Amsterdam UMC, vertelt over het plan om deze ontwikkelingen bij de behandeling van alvleesklierkanker te continueren. Het patiëntenpanel bestaande uit Lucia Meeuwsen, Willem Brethouwer en Wim Eysink bespreekt de ontwikkelingen in de alvleesklierkankerzorg.

Echt een bijzondere dag, want alle deskundigen in Nederland zijn er!

Deelname is gratis en de bijeenkomst is inclusief lunch.

Presentatie: Astrid Joosten.
Datum: 23 november 2019 van 10.30-15.45 uur.
Locatie: Het Academiegebouw van de Universiteit Utrecht aan het Domplein.
Kijk voor meer informatie en aanmelding op:https://www.livingwithhope.nl/lotgenoten/