Afbeelding: Informatie

Telefonisch Hulp- en informatielijn 0900-2585337
In meer spoedeisende situaties bestaat er 24/7 de mogelijkheid om telefonisch contact met de vereniging op te nemen. U kunt dan in een persoonlijke gesprek uw vragen stellen aan, of uw ervaringen/zorgen delen met een van onze actieve vrijwilligers, die zelf ervaringsdeskundige zijn op een of meer delen van de alvleesklierproblematiek.

Documentatie
De vereniging beschikt over 3 kernbrochures en daarnaast over een digitale bibliotheek waarin met name specifiek documentatie omtrent alvleesklierproblematiek zijn opgenomen. Op verzoek wordt deze documentatie aan leden en hun naasten beschikbaar gesteld.

Website
Onze website www.avkv.nl wordt jaarlijks door meer dan 100.000 bezoekers bezocht.
De website neemt een niet meer weg te denken plaats in bij ons contact met de achterban en overige belangstellenden.

Facebook.com/Alvleeskliervereniging speelt inmiddels ook een steeds belangrijkere rol bij de informatie-uitwisseling tussen leden.

Magazine
Leden van onze vereniging ontvangen elk kwartaal het magazine “Pancreatief” waarin actuele informatie wordt opgenomen, lotgenotenervaringen worden verteld, maar ook interessante artikelen worden gepubliceerd door leden van onze
Medische Raad van Advies en de arts-onderzoekers van de Pancreatitis Werkgroep Nederland en de Dutch Pancreas Cancer Group.

Promotieteam
De vereniging beschikt over een promotieteam, dat ingezet wordt tijdens (gezondheids-)beurzen en symposia. Met een eigen beursstand kunnen we belangstellende tijdens dergelijke bijeenkomsten informeren omtrent de alvleesklierproblematiek en de activiteiten van onze vereniging op dat terrein.