De Pancreatief is het ledenmagazine van de AVKV. Het magazine verschijnt 1x per kwartaal.
In het magazine wordt aandacht besteed aan diverse onderwerpen met betrekking tot de alvleesklierproblematiek.

U vindt in het magazine levensverhalen van lotgenoten, die uitgebreid verslag doen van hun persoonlijke ervaringen met hun alvleesklieraandoening. Deze lotgenotenverhalen kunnen zeer zijn leerzaam voor andere alvleesklierpatiënten en hun naasten. Van het schrijven van lotgenotenverhalen kan soms ook een therapeutische werking uitgaan.

Arts-onderzoekers van de de Pancreatitis Werkgroep Nederland (www.pancreatitis.nl) en de Dutch Pancreatic Cancer Group (www.dpcg.nl) schrijven in de Pancreatief columns over een specifiek onderwerp, dan wel over de voortgang van het wetenschappelijk onderzoek van de beide werkgroepen.

De Pancreatief wordt gratis verstrekt aan AVKV-leden. Bent u nog geen AVKV-lid, maar wil u dat tegen betaling van een jaarlijkse contributie van slechts € 25,– wel worden, maakt u dan gebruik van onderstaande button